انواع متداول ماساژ بر اساس نواحی بدن

ماساژ سر و صورت :
ماساژ سر یکی از سریعترین روشها برای دستیابی به آرامش و رفع خستگی ذهنی و جسمی است که اساسا نیازی به استفاده از روغن ندارد . ماساژ سر به ویژه برای مدیریت بیماریهای ناشی از استرس بسیار مفید است . همچنین تنها با ماساژ سر می توان تا حدی کمبود انرژی حیاتی و خستگی در سایر نواحی بدن را برطرف نمود .

ماساژکل بدن:
با توجه به زندگی ماشینی و شتاب زده امروزی و فعالیتهای ذهنی بسیار که تنش و فشار بیش از حدی را به تمامی بدن تحمیل میکند ، بسیاری از افراد دچار دردهای مزمن پراکنده و به ظارهر بدون علتی هستند که در سراسر بدن و به ویژه اطراف ستون فقرات تجربه می شود ماساژی که در قسمت تنه از ناحیه گردن تا کمر انجام میی گیرد از تاثیر بیشتری برخوردار است و میتواند علاوه بر کاهش درد موجب آرامش ، احساس سبکی و بهبود سطح انرژی در کل بدن گردد .

ماساژ کف پا:
سلامت پاها نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی انسان بر عهده دارد . بدون تردید ، همه ما بیشترین زمان زندگی را برروی پاهایمان می گذرانیم که این امر باعث می شود پا ها استرس و فشار بیشتری را تحمل کنند . همچنین بر اساس علم بازتاب شناسی کف پا(Reflexology) طرح دقیقی ازکلیه ارگانهای بدن در کف پا نقش بسته است که وارد آوردن فشار روی نقاط بازتابی ویژه ارگانهای مختلف بدن با تکنیک های ماساژ، قادر است به تعادل و بهبود عملکرد این ارگانها کمک کند .

چنانچه برای جلسات ماساژ طبی مراجعه می فرمایید، نکات ذیل را به یاد داشته باشید :
1- اگر مبتلا به فشار خون بالا و یا تپش قلب هستید ، پیش از شروع جلسه ماساژ چنین مواردی را به پزشک معالج و ماساژ تراپیست خود یادآوری نمایید تا ملاحظات لازم برایتان انجام پذیرد .
2- جلسه ماساژ باید دو ساعت با وعده اصلی غذا فاصله داشته و معده سبک باشد .
3- حداقل تا نیم ساعت پیش از درمان ، دخانیات استعمال نشده باشد .
4- برای تقویت اثرات درمانی پیشنهاد میشود پیش از جلسه ماساژ ، از حمام آبگرم استفاده نمایید تا عروق باز تر و عضلات ریلکس تر باشند .

 

/ 0 نظر / 4 بازدید